m3 architektai komanda

Klientų istorija: „buvo sunku patikėti rezultatais“

m3 architektai komandaŠiame bloge kalbame apie savo patirtį ir išmoktas pamokas pradedant verslą bei toliau jį vystant. Tačiau šįkart nusprendėme pasidalinti vieno iš mūsų klientų istorija.

m3 architektai“ studija yra viena pirmųjų „Verslas Kitaip“ klientų ir šiandien jie turi, ką papasakoti. Ši studija teikia architektūros ir interjero dizaino projektavimo paslaugas. 

Pristatome interviu su „m3 architektai“ partneriais Vitalijumi ir Jana.

Anksčiau dirbote samdomą darbą, bet nusprendėte pradėti savo verslą? Kodėl?

Juokaujame, kad iki 25-erių ar panašaus amžiaus pats dirbi kokiam nors „dėdei“, bet po 25-erių ir vėliau jau laikas pačiam tapti tuo „dėde“, tai taip ir nusprendėme. O jeigu rimtai, tai viena iš priežasčių buvo nepasitenkinimas tuo, ką turi, ir tuo, kaip dirbi. Nors dirbome tikrai draugiškuose kolektyvuose ir geromis sąlygomis, tačiau vis kažko trūko. Ir taip pradėjome eiti link minties „pradėk kažką savo ir padaryk geriau“. Nes tada nebelieka, ką kaltinti, pats tampi atsakingas už tai, kas vyksta.

Kaip atrodė jūsų verslo pradžia?

Kai maždaug prieš metus atsirado idėja „pabandom padaryti kažką savo“, ilgai trūko veiksmų. Susitikdavome, daug kalbėdavome, kad reikia pradėti, tačiau taip jokių veiksmų ir nesiimdavome.

Ką daryti, kad baigtųsi kalbos ir prasidėtų realūs veiksmai?

Mūsų pagrindinis patarimas būtų tiesiog pradėti ką nors daryti. Neužsidaryti savo galvoje bandant apmąstyti visus galimus scenarijus, o tiesiog žengti pirmus žingsnius. Rezultatai visada bus ne tokie, kokių tikiesi, tačiau tada pasidarysi išvadas ir imsiesi naujų veiksmų. Kai tik nustoji galvoti apie idealius sprendimus iš pirmo karto, tada pradedi daryti realius veiksmus.

Dar viena detalė – kitaip pažvelgti į savo verslą buvo sudėtinga ir dėl to, kad mūsų srityje – architektūra, interjero dizainas – tarsi nepriimtina reklamuotis, kalbėti apie savo darbus, o klientai surandami tik per rekomendacijas. Todėl reikėjo persilaužti ir suprasti, kad reikia nebijoti parodyti, jog nesi tobulas, tačiau eini į priekį.

Su kokiais sunkumais pirmiausia susidūrėte pradėję savo verslą?

Pirmiausia, tai mes dar dirbome samdomuose darbuose. Kiekvieno užimtumas buvo skirtingas, negalėjome skirti pakankamai laiko šios idėjos vystymui. Dėl to labai svarbus yra perėjimo iš samdomo darbo į verslą momentas. Tai tikrai labai sunku. Net jeigu atlyginimas ir nedidelis, tačiau jis stabilus, mokamas kas mėnesį. Šio stabilumo atsisakyti yra baisu, bet turi pasirinkti – arba samdomą darbą, arba verslą. Svarbu žengti žingsnį, išeiti iš darbo – šiek tiek „pakibti ore“. Nes jeigu savo versle būsi tik viena koja, tai verslo vystymas bus labai sudėtingas, o gal ir neįmanomas.

Kitas momentas buvo tas, kad su pirmaisiais klientais susitikdavome kavinėse, nes neturėjome biuro. Supratome, kad norime turėti savo darbo erdvę. Tad reikėjo surasti patalpas. Vėliau supratome, kad nemokame bendrauti su klientais. Esame savo srities profesionalai, tačiau paprastais žodžiais paaiškinti savo pasiūlymus nieko bendro architektūra ar dizainu neturintiems žmonės mums sudėtinga.

Kaip sprendėte šias problemas?

Pagrindinis persilaužimas yra pripažinti sau, kad kažko nemoki, bet tau to reikia. Kai jau pats sau tai pripažįsti, informacijos yra begalės – knygos, seminarai, straipsniai. Visko galima išmokti. Tarkime, pirmą puslapį susikūrėmę patys, nors nesame programuotojai. Vėliau, žinoma, teko jį tobulinti, pirkti profesionalų paslaugas, tačiau pirmą žingsnį žengėme patys.

Kada buvo pirmieji rezultatai?

m3a 2
„m3 architektai“ komanda (iš eilės: Timur, Marius, Jana, Vitalij).

Kaip ir minėjome, iš pradžių buvo sunku persilaužti ir suprasti, kad reikia reklamuotis. Sunku suprasti, kad puslapis turi būti ne idealiai nušlifuotas, o tiesiog kad būtų ir konvertuotų klientus. O tobulinimas bus vėliau. Tačiau viską pakeitė pirmas užsakovas, kuris „atėjo“ internetu ir užsakė pilną paslaugų paketą. Tai įkvėpė naujų jėgų ir pasitikėjimo savo jėgomis.

Taip po truputį atėjo pasitikėjimas reklamos internete instrumentais, internetiniu tinklapiu. Buvo sunku patikėti, kad tiek daug žmonių internete ieško architektų, interjero dizainerių. Atrodytų, kad tokia paslauga perkama kartą gyvenime, tačiau labai daug žmonių to ieško ir internete. Belieka juos „atsivesti“ pas save.

Kokią pagrindinę pamoką iki šiol išmokote tapę verslininkais?

Pirma veiksmas, tada išvados ir įžvalgos. O ne atvirkščiai, nes taip tik užsidarome savo mintyse. Turime tokį pavyzdį: mokykloje netalikęs namų darbo, gauni dvejetą. Bet tai neteisinga. Turėtum gauti nulį, nes tu nieko neatnešei, jokio rezultato. Atnešk savo sprendimą, parodyk, kad padarei neteisingai, kažko nesupratai, bet bent bandei. Taip pat ir versle. Turi bandyti, daryti klaidas ir mokytis iš jų, o ne nedaryti nieko ir sakyti, kad nemoku, nesuprantu, negaliu.

Mums nuo idėjos užuomazgos iki dabartinio rezultato prireikė metų. Tačiau šiandien tą patį kelią nueitume per mėnesį – susiratume biurą, susikurtume tinklapį ir surastume klientų. O metus užtrukome dėl abejonių ir nerimavimo. Jeigu galėtume sau paskambinti prieš metus ir pasakyti „viskas bus gerai, išeik ramiai iš darbo ir pradėk savo verslą“, tai šiandien būtume dar toliau, nei esame. Galiausiai dabar žinome, kad net jeigu nepasisektų šis verslas, tai turime minčių, ką darytume toliau, kokias kitas idėjas bandytume. Kelio atgal jau nebeturime ir tai labai gerai nuteikia.

Kaip vertinate projektą „Verslas kitaip“? Ką iš jo gavote?

Pirmiausia – pozityvią energiją. „Verslas kitaip“ yra tai, kas suteikia energijos žengti tam pirmam žingsniui. Sergejus ir Jegoras „leidžia“ daryti verslą, padeda atidaryti duris, kurias susikuriame savo galvoje.

Dar vienas dalykas – jie padeda atsisėsti į užsakovų kėdes, pažiūrėti į savo verslą iš eilinio kliento pozicijos ir pamatyti, ką netaip kalbame ir darome. Dažnai sunku į save ar savo verslą pažvelgti kitomis akimis, o „Verslas kitaip“ padeda pajusti realybę.

Na, ir galiausiai šie vaikinai parodė daug naudingų įrankių ir būdų, kaip didinti pardavimus internetu. Jie parodė, o mes toliau gilinomės, testavome ir ieškojome mūsų verslui veikiančių sprendimų.

„Verslas kitaip“ yra tarsi subalansuotas „spyris į užpakalį“, svarus paraginimas pradėti ir nebesustoti.

Įvertinkite straipsnį, dalinkitės savo nuomone ir komentarais!


Gaukite „Verslas kitaip“ naujienas

Internetinio marketingo triukai

Sėkmingų sprendimų apžvalgos

Atviri ir motyvuojantys straipsniai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *